ترجمه کتاب مقدمه‌ای بر محاسبات علمی توسط عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی

ترجمه کتاب مقدمه‌ای بر محاسبات علمی توسط عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی

18 10 2022
کد خبر : 4045846
تعداد بازدید : 10745

کتاب مقدمه‌ای بر محاسبات علمی: یک رویکرد ماتریس – بردار با استفاده از متلب تألیف چارلز فرانسیس ون لوان توسط دکتر داود خجسته سالکویه عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی و دکتر فائزه توتونیان عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد ترجمه شد.

متلب یکی از توسعه‌یافته‌ترین نرم‌افزارهای موجود کنونی است. این نرم‌افزار به‌طور طبیعی پیاده‌سازی سریع اکثر الگوریتم‌های عددی را فراهم می‌سازد. این کتاب که از متلب استفاده می‌کند، یک مرور مفصل برنامه‌ریزی ساخت‌یافته و روش‌های عددی برای دانشجویان کارشناسی به کارشناسی‌ارشد فراهم می‌آورد. خواننده می‌تواند بدون داشتن توانایی خاصی در برنامه‌نویسی، برنامه‌های کتاب را اجرا کرده و روی فهم و نحوۀ پیاده‌سازی مفاهیم ریاضی و تعبیر و تفسیر نتایج تمرکز کند. این کتاب مشتمل بر مطالبی در زمینه‌های درونیابی، انتگرال‌گیری عددی، محاسبات ماتریسی، حل معادلات غیرخطی، بهینهسازی و حل معادلات دیفرانسیل است. روش‌های ارائه‌شده در متلب پیاده‌سازی شده‌اند و می‌توانند به خواننده در درک مطالب کمک زیادی کند. برنامه‌های ارائه‌شده روی مثال‌های متعددی آزمایش شده‌اند و اکثر مثال‌ها  کاربردی هستند.
کتاب حاضر با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارد، می‌تواند برای دانشجویان دورۀ کارشناسی و کارشناسی‌ارشد رشته‌های علوم پایه از جمله ریاضی، فیزیک و همچنین اغلب رشته‌های مهندسی مفید باشد.

 


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب