دانشکده دریک نگاه

دانشکده علوم ریاضی در دیماه ۱۳۸۹ با ۳ گروه آموزشی ریاضی محض، ریاضی کاربردی و آمار تاسیس شد. این دانشکده در حال حاضر ۳۱ عضو هیات علمی دارد. پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی، در رشته های ریاضیات و کاربردها، علوم کامپیوتر و آمار ، کارشناسی ارشد، در رشته های ریاضی محض و ریاضی کاربردی و آمار ریاضی و بخش الکترونیکی(مجازی) در رشته ریاضی کاربردی و دکتری در رشته های ریاضی کاربردی و ریاضی محض با زمینه های جبر، آنالیز، هندسه، سیستم های دینامیکی، گروه های توپولوژیک، معادلات دیفرانسیل، آنالیز عددی، تحقیق در عملیات، فرایندهای تصادفی و ریاضیات کاربردها انجام می شود.

اخذ مجوز پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته های علوم کامپیوتر و ریاضیات مالی در دستور کار دانشکده قرار دارد.

اولین دوره دانشجویان ارشد و دکتری به ترتیب در سالهای ۱۳۷۰ و ۱۳۸۲  پذیرفته شدند.  تا کنون ۸۳۰ دانشجوی ارشد و ۴۰ دانشجوی دکتری در این دانشکده دانش آموخته گردیده اند. در حال حاضر ۲۷۷ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۷۲ دانشجوی دکتری  در حال تحصیل و تحقیق می باشند. در مجموع ۱۰۳۹ دانشجو در مقاطع سه گانه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل و پژوهش اشتغال دارند.

در سال ۱۳۹۰چهارمین کنفرانس بین المللی انجمن ایرانی تحقیق در عملیات، هشتمین سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی، ۱۹-۲۰ شهریور ۱۳۹۰ ، دوازدهمین دوره مسابقات آمار دانشجویی کشور(شهریور ۹۰) و کارگاه آنالیز تصادفی و ریاضیات مالی(اردیبهشت ۱۳۹۱) و اولین همایش کوشیار گیلانی(اسفند ۹۲)در دانشگاه گیلان برگزار شد.

 به همت اعضای محترم هیات علمی این دانشکده، دو مجله با عناوین ذیل به دریافت مجوز انتشار نایل گردیده اند.

 Journal of algebra and related topics

Journal of mathematical modelling